For at få adgang til DPSD skal I først sikre, at jeres organisation er oprettet i Sundhedsvæsenets Elektroniske Brugerstyring (SEB) og har en SEB-administrator.
Det er i SEB, at man tildeler DPSD-rettigheder til relevante medarbejdere, som skal tilgå DPSD og sagsbehandle utilsigtede hændelser, som er rapporteret til organisationen.
Undersøg om jeres organisation er oprettet i SEB
Hvis I er i tvivl, om jeres organisation er oprettet i SEB, skal I gøre følgende:
Klik på linket: https://sebanmod.dkseb.dk
Hvis I kan logge ind med jeres medarbejdersignatur, og I har mulighed for at vælge en SEB-administrator fra drop-down-vinduet i anmodningsformularen, så er jeres organisation oprettet som organisation i SEB.
Hvis jeres organisation ikke er oprettet i SEB
Hvis jeres organisation ikke er oprettet i SEB, kan I ikke tildele medarbejdere adgang til DPSD. Se Afsnit 3 Vejledning - Opret organisation i SEB for vejledning i, hvordan jeres organisation bliver oprettet i SEB.
Hvis jeres organisationen er oprettet i SEB
Hvis jeres organisation er oprettet i SEB, men I oplever problemer med at tilgå DPSD, kan det skyldes forskellige årsager, som er beskrevet i følgende afsnit.
Organisation er oprettet i SEB, men SEB-administrator er ikke længere ansat
Hvis jeres SEB-administrator ikke længere arbejder i organisationen, skal I indsende en ny blanket til Sundhedsdatastyrelsen, ligesom hvis jeres organisation ikke var oprettet i SEB. Her skal I angive navnet på den nye SEB-administrator. Dette er beskrevet i Afsnit 3 Vejledning - Opret organisation i SEB.
Organisationen er oprettet i SEB, men SEB-administrator kan ikke logge ind i SEB
En årsag til, at SEB-administratoren ikke kan logge ind i SEB, kan skyldes, at det RID-nummer, der er angivet, ikke er korrekt eller opdateret. SEB-administratoren bedes kontakte Sundhedsdatastyrelsen (servicedesk@sundhedsdata.dk, +45 33 32 39 00), som kan hjælpe med at kontrollere, om alle informationer er korrekte.