I Behandlingsstedregisteret kan du registrere, rette eller fjerne et kommunalt behandlingssted.
For at registrere, rette eller fjerne oplysninger om et kommunalt behandlingssted, skal du logge ind i Behandlingsstedsregistret med MitID Erhverv fra den kommune, der ejer behandlingsstedet.
I Behandlingsstedsregistret kan du angive eller ændre:
- Behandlingsstedets virkeperiode
- Lovgrundlag der ydes under
- Behandlingsstedskategori
- Servicelovsparagraffer
- Behandling på adressen
- Frivilligt arbejde
- Faktureringsoplysninger
Hvad skal du oplyse i behandlingsstedsregisteret?
Enheder, der er omfattet af Styrelsen for Patientsikkerheds ældretilsyn, skal i forbindelse med registreringen oplyse hvilke plejeydelser efter servicelovens §§ 83-87, enheden leverer.
Enheder, der både leverer ydelser efter servicelovens §§ 83-87, og samtidig udfører sundhedsfaglig behandling, der er omfattet af Styrelsen for Patientsikkerheds sundhedsfaglige tilsyn, skal oplyse hvilke plejeydelser efter servicelovens §§ 83-87, enheden leverer, samt oplyse behandlingsstedskategori, hvorvidt der foregår behandling på adressen, udelukket udøves frivilligt arbejde, samt faktureringsoplysninger.
Hvis du har spørgsmål i oplysninger til Behandlingsstedsregistret, kan du kontakte Styrelsen for Patientsikkerhed på registrering@stps.dk eller på 72 28 67 00.
Registrer, ret eller fjern behandlingssted i Behandlingsstedsregistret